کشف جزء  ویژه ای از سیستم ایمنی  که موجب مقاومت در برابر عفونت می شود

11 ژوئیه  2014- میکروبیولوژیست های مولکولی از دانشکده ی پزشکی keckنشان دادند که موشهای فاقد یک جزء خاص از سیستم  ایمنی به طور  کامل  نسبت به  عفونت ها  مقاوم می باشند.

 نتایج این تحقیق نشان می دهد که این جزء از سیستم ایمنی احتمالاً به کاهش التهاب در بیماری خود ایمنی  درانسان و بیماریهایی  که براثر التهاب  بیش از حد  ایجاد می شوند مانند آرتریت روماتوئید و دیابت نوع 2 کمک می کند.

نتایج این تحقیق  بصورت  آنلاین  درمجله ی Experimental Medicineمنتشر گردید.

 سیستم ایمنی اولین  خط دفاعی بدن در برابر  عفونت ها است، با این وجود اگر پس از حذف عفونت این سیستم  خاموش نشود و یا درصورت عدم وجود عفونت این سیستم فعال شود به بدن آسیب وارد خواهد کرد.

دانشمندان هنوز به طور کامل از چگونگی خاموش شدن سیستم ایمنی اطلاعی ندارند و امیدوارند  با مطالعه  در این زمینه بتوانند از دانش  خود برای درمان بیماریها استفاده کنند.

پرفسور Mary Rodgersمی گوید: این مکانیزم تنظیمی  برای موجود زنده حیاتی است، ما  دریافتیم  که فقدان HOIL-1Lموجب مقاومت کامل موش به عفونتsepsisمی شود(یک مدل التهابی کشنده درعفونت  انسانی).

 او می افزاید: نتایج ما نشان می دهد که  مسدود کردن فعالیت HOIL-1Lمی تواند یک استراتژی جدید درمانی برای کاهش التهاب در این بیماریها باشد.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/279422.php